onsdag 31 maj 2017

Största fågeln

Inte bara vi katter som har problem med inkräktare.Alla våra fåglar har fullt sjå med att jaga bort en jättefågel som kommer hit för att bråka med dem.Ibland är det två jättefåglar.Men idag var det bara en, kanske har den andra blåst iväg för här är nästan storm idag.Allt blåser omkring till och med vår päls.Fast eftersom vi var inne och vilade så mycket igår är benen fulla med spring idag så en liten stund får man stå ut.Ända tills en människogranne börjar banka i sin trädgård i alla fall för då känns det tryggast att vara inne!
Blåser idag!

Sitter skyddad under mattes bil!

Jag håller mig nära huset!

Blåser så man måste blunda när man går!

Nära jag missade jättefågeln över vårt hus!

Bäst att gömma sig!

Blåser i hela pälsen!

Kanske fångar jag er små katter....

Nej du, så små är vi inte!

Jag springer in men inte på grund av jättefågeln utan på oväsen från människogrannen!