tisdag 9 maj 2017

Retas

Är det inte grannar som kommer hit och muckar gräl så är det fåglar som håller på och retas.Det är väl inte riktigt rättvist att de kan hålla på och flaxa med sina vingar och så vips är de uppe i luften.Undrar om det är för att de ska bli svårare att fånga?För när man är katt så får man ju inte fånga fåglarna.Fast kanske är det för att det finns en massa insekter längre upp i luften som de äter när de inte vågar äta de som är på marken bara för att vi råkar vara ute?Så skulle det kunna vara!
En fågel på grannens garage!

Orkar inte ens tänka på att jaga den!

Men det orkar jag!

Men jag sitter säkert här!

Ja, så länge du är där uppe är du säker....

Men kommer du ner så lurar jag i blommorna!

Haha, vad rädd jag blev!

Retsticka!

Tror jag håller med Bagheera, orkar inte ens bry mig!