söndag 14 maj 2017

Efter mellon

Nu är det slut på mellon för den här gången och vi är jättetrötta.Tänkt att vara uppe ungefär som på nyårsafton.Fast vi är nog inte ens vakna så länge då eftersom människorna fixar ett specialrum till oss i källaren där vi kan vara i lugn och ro när det skjuts raketer utanför.Men musik tycker vi om så då får man hålla ut även om Robin kom femma och inte åtta som vi gissade!Bra jobbat, Robin.Så idag tänkte vi vila hela dagen.Fast då kom så klart gråbusen igen och idag rynkade han på nosen åt vår mat och gick istället för att tigga och fjäska hos våra människor.Till slut insåg han att han inte är så välkommen och lommade iväg, tätt följd av Bagheera.
Skönt att lata sig!

Zzzzzzz!

Blev sent igår!

Men vad var det för ljud?

Det är bara jag, gråbusen!

Samma mat idag? 

Då tar jag bara lite vatten!

Eller så går du bara hem!

Kanske....

....eller så fjäskar jag för er husse!

Och märker upp era grejor!

Eller så går jag hem!

Ja, du blev väl skraj när du fick syn på mig?

Jag är en tuffing......