onsdag 3 maj 2017

Mindre blåsigt

Inte alls faktiskt!Nu tycker vi det kunde sluta blåsa så mycket för man blir ju alldeles rufsig i pälsen!På kvällarna har vi för oss att det brukar lugna ner sig men inte de här senaste blåsdagarna inte.Fast det är en konstig grej med blåsten, man hör saker bättre och på något sätt gör det att man blir mer sprallig.Sen flyger det omkring en massa saker, gamla löv och skräp.Och det är ju faktiskt rätt kul att vara ute och spralla så kanske är den inte så dum den där blåsten i alla fall.Vi får väl ta oss en funderare på vad vi tycker egentligen.Ibland tror man att man vet men sen när man tänker efter har man ingen aning!
Allt rör på sig när det blåser!

Även insekterna!

Och snart även Lea!

Om hon inte blir störd!

Men Lea, nu har jag ju sett dig!

Jag kommer flygande ändå!

Pass på Lea, jag var beredd!

Okej, ta mig då om du kan!

Får jag vara med?

Det får du men vi har busat klart för en stund nu!