torsdag 9 juni 2016

Lugn och ro

Inte då!Äntligen skulle matte vara hemma med oss så vi kunde gå ut direkt på morgonen.Då kan man ligga på solstolen och vänta in solens första strålar.Om det ska bli sol så klart men det skulle det idag.Annars, om det är moln så får man vänta förgäves.Det behöver man inte inte när det gäller våra grannar.Minus smög både in och ut när vi väntade på solen.Sen kom röd-vita också.Och det är konstigt, för fast vi är tre så lyckas han ändå skrämma oss så vi nästan flyger in och snubblar på varandra.Sen när vi går ut igen så ligger han i buskarna och lurar till vi kommer tillräckligt nära, då är det han som flyger ut!Så vi kanske inte blir så skrämda egentligen, mest överraskade.Fast inte på ett bra och roligt sätt!
Men Minus! Är du här nu igen?

Nä, jag bara råkade gå förbi!

Hördu rödvita, gå hem med dig!
Hem nej, nu morskar jag upp mig för att busa lite med er!


Här sitter jag fint och lurpassar!

Nej, jag är inte rädd! Svansen blir så där när man blir överraskad!