tisdag 7 juni 2016

Ännu en ny grej

Vårt hus är fullt av överraskningar.Trots att vi bott här i ett och ett halvt år så hittar vi ständigt nya saker och utmaningar.Då räknar vi inte ens med att vi hittar Minus på nya ställen varje dag.Den här gången så växte det ut ett tak från taket.Sånt måste man undersöka, tänkte Lea.Vi andra fattade inte alls hur det gått till när Lea, plötsligt klättrade omkring på det nya taket.Och Lea hon tänkte bara på hur hon skulle ta sig upp på det gamla taket, för där sitter ju fåglarna som vi vill fånga.Men så långt kom inte ens hon den här gången.Fast vi vet vad som gäller, träning, träning och sen träna lite till!
Det har växt ut ett extratak!

Vi vill också komma dit....

Matte hjälp oss!

Hur gjorde du Lea?

Vet inte men nu vill jag ännu högre....

Tror inte jag hoppade upp där nerifrån....

Kanske var det på den här sidan...

Fast som sagt, jag vill högre upp nu!

Eller om jag ska ta mig ner...

Näe, man sitter rätt bra här!