onsdag 22 september 2021

Slödag

 Röran får ta hand om utespaningen och då går det som det går. Det är ju väldigt mycket höst ute nu så är man lite äldre är det skönt att vara inne. Även om man så klart får hålla koll för rätt vad det är så kommer solen fram och då är det plötsligt riktigt mysigt ute. Så vad hände? Röran hade lite otur och en stackars fågel snubblade in i hennes mun, fastnade i hennes tänder och nu finns den inte mer. Matte blev arg och hotade med utegångsförbud men då fick vi andra protestera. Vem ska då hålla koll ute!

Idag ska jag slöa!
Kanske tvätta mig lite!
Börjar med näsan!
Sen slöa lite till!
Men vad säger du, Röran!
Öppnade du munnen så här och så snubblande fågeln in där?
Undrar vem som ska tro på det!
Nu tror jag näsan är ren!
Så jag ska slöa vidare!
Och glömma att jag hörde det där!