lördag 11 september 2021

Morgonregn

 Gissa om vi blev förvånade i morse! Det har ju varit fint väder så länge att man glömt bort att det kan komma regn. Fast nu blev vi alltså påminda. Man har längtat hela natten på att det ska bli morgon så man får gå ut. När vi katter längtar efter något så sover vi. Eftersom man alltid kan längta efter något så sover vi ofta. Det fungerade även på regnet för vi gick ut en liten bit, skrämde hem Röd-vita grannen och sen sov vi. När vi vaknade efter några timmar så sken solen igen!

Vad är det här?
Smyga på Röran....
Vad gör du, Lea?
Nu sticker jag!
Hitta mig här om du kan!
Jag ser dig, Röran!
Kom ut istället, Bagheera!
Ut i regnet?
Gräset är gott!
Typiskt att de var ute fast det regnar!
Men jag är inte sämre granne än att jag går hem!
Bra beslut, Röd-vita! Då kan jag sitta här och spana!