fredag 14 oktober 2016

Man undrar

Ibland när man busar så kan man höra olika ljud från andra delar av huset.Då vet man inte riktigt var det kommer ifrån och så får man ägna en del tid åt att försöka klura ut vad som låter.Konstigt nog blir man lite extra busig när man här ljud.Det kan ju vara något spännande som att någon fångat något eller att det är mat på gång.Fast oftast verkar det vara att människorna ska göra något eller att vi småbusar helt enkelt busar på olika ställen.Sen finns det ju speciella ljud som man inte gillar och ett sånt ljud är dörrklockan.När den plingar då springer vi och gömmer oss!
Tyckte jag hörde något!

Jag också!

Men det låter långt borta!

Tycker jag också!

Nu hörde jag det igen!

Jag också!

Nu ska jag hitta det!

Jag också!

Tror det kom utifrån!

Får kolla i luckan!