onsdag 5 oktober 2016

Förvirrade småbusar

Det är ju inte första gången vi blir förvirrade av fönsterrutor och varandra.Eftersom det inte är lika varmt ute längre så händer det allt oftare att altandörren är stängd så vi måste använda luckan.Eller sitta och vänta tills någon av våra människor öppnar någon dörr åt oss.Och det är då det händer.Man kikar in och där ligger det någon helt okänd katt!Eller så tittar man ut och ser någon man inte vet vem det är som tittar in!Det konstiga är att sen när dörren öppnas då är inkräktaren helt försvunnen eller så har den hamnat på utsidan.Eller på insidan!
Men hallå vem är du?

Men hallå, vem är du själv?

Tror jag måste göra något!

Stick hem med dig!

Vadå! Stick hem med dig själv!

Men jag är ju hemma!

Jag också!

Nej, nu blir jag arg!

Du ska få, din inkräktare!

Nu fattar jag ingenting!