onsdag 24 augusti 2016

Vem kikar fram här?

Fy vad osäkra vi blir när vi ser andra röd-vita katter än Bagheera.Honom känner vi ju igen även om husse och matte blandar ihop ibland!Fast det är nog en till röd-vit som ser ut som den röd-vita vi brukar bråka med.Den här ser likadan ut men verkar lite snällare för vi blir inte så arga på den ena av dem.Om vi alls ser honom vill säga.För ibland känner vi bara på lukten att det varit någon här och då har man inte någon aning om färgen, då vet vi bara vem det är eller om det är någon ny för alla luktar olika!
Syns jag?

Undrar om jag drömmer!

Tycker jag känner mig iakttagen!

Näe, det var nog en dröm!

Verkar inte som jag syns!

Luktar som någon varit här!

Då kanske det inte var en dröm?

Men jag kan fortfarande inte se någon annan katt i närheten!