fredag 5 augusti 2016

Fjärilsbrist

Lilly tycker det är för lite fjärilar och vi andra håller med. Speciellt matte tycker det är lite tråkigt.Tusen gånger har hon försökt förklara för Lilly att man inte kan fånga alla för då tar de slut.Men Lilly bara fångar och fångar.I dag så kom i alla fall Lilly på att man kan fånga andra saker. Larver! Lika stolt som vanligt kom hon hem och pep lite för att tala om att något blivit fångat.En grön liten fjärilslarv! Inte bra sa matte, om du äter upp larverna så blir det absolut inga fjärilar nästa sommar.Va, skulle det komma en fjäril från en sån där larv, näe det tror vi inte på och äta den, jo det måste man när man fångat den, även om det var lite läskigt när den kröp omkring! Och inte var den lika god som en fjäril heller. Vad bra sa matte, då kanske du kan låta bli dem i fortsättningen? Det får vi se , sa Lilly, man glömmer så snabbt!
Kolla vad jag hittat!

Ska gömma den här!

Hallå!

Var tog den vägen ?

Där är du ju!

Undrar om jag ska smaka...

...jo jag testar!

Nja, jag vet inte riktigt!

Men nu rör den sig ju!

Hjälp sitter den på min tass?

Nej där är den. Provsmakar igen!