torsdag 27 augusti 2015

Varannandags-väder

I går var det sommar och idag är det höst igen!Det är verkligen konstigt.Fast lite mysigt ändå.Vi har dörren öppen så vi kan gå ut men om vi inte vill gå ut så kan vi vara inne nära dörren och så känns det lite som man är ute ändå!Lite regn är ändå inte så farligt men tyvärr håller grannarna med.Vi sjunger och jagar så grejorna flyger på altanen när röd-vita kommer och samtidigt är hans kompis Minus inne och äter vår mat som vanligt utan att vi bryr oss.Inte konstigt att den röd-vita blir förvirrad, han vill väl också in och provsmaka!Fast det går ju inte, det borde han väl fatta snart!Vi har i alla fall inga planer på att ge upp!
Så här kan det se ut efter grannbesök!

Varför får inte jag komma in när Minus får?

Det bara är så, iväg med dig nu!

Jag ska i alla fall gosa in er soffa med min lukt!

Om det är jag som river omkull grejor? 

Nej, jag går här bredvid så jag är oskyldig...det är nog Minus som gör det!