tisdag 25 augusti 2015

Höstvarning!

I dag kändes luften annorlunda, är det hösten som kommit redan? Ingen sol och regn dessutom.Vi vill ändå försöka vara ute så mycket det går så vi kryssar mellan sniglarna och hittar regnfria ställen under möblerna.För ett år sen var vi jättesmå och ibland funderar vi på hur livet hade varit om inte vår första människa blivit skadad och vi hade bott kvar i skogen.Det hade säkert varit bra också men på något sätt var det nog ändå meningen att vårt hem skulle bli här.Även om man får stå ut med grannar som till exempel den röd-vita som minsann inte bryr sig om regnet utan går runt och kollar på vad han tror är hans område!Men där har han så klart fel, det är vårt område och vi stannar här!Oavsett väder.
Regndag

Jag smiter in här så får jag nog skydd, tänkte Lea

Jag tar plats under soffan meddelade Lilly

Man behöver ju inte gå så långt, trappan duger åt mig och den är snustorr!

Lilla snigeln tycker om regnet..

..och oj, det gör visst röd-vita också!

Bäst att sticka in, kommer du Lilly?

Okej, jag testar...undrar om han ser mig?

Lugnt Lilly, jag skrämmer iväg honom så springer du in!