måndag 3 augusti 2015

Jobba eller mysa?

Eller varför inte busa? Dags att klippa häckar och rensa ogräs eftersom det är fint väder i dag igen!Vi röstade ner det förslaget helt och föreslog bus och mys istället.Vi ska nog hinna med det också sa matte om ni låter bli att springa i vägen och inte håller på att stila så vi måste kolla på er istället.Vadå, skulle vi springa omkring och vara i vägen?Och vi är faktiskt tre och ni människor är bara två så vi borde vinna eller hur? Stila kan vi hålla med om att vi gör fast det kommer ju helt naturligt när man är såna sötnosar som vi är!Vi fick så klart besök också, röd-vita grannen jagade in Lea och den långhåriga skogkatten bjöd vi på lite mat.Han blev så glad tills matte kom och körde ut honom.Nu får ni ingen mer mat sa matte men då kom ju husse och fyllde på våra skålar.
Bus på dig!

Vart ska hon nu ta vägen den lilla?

Matte sluta jobba, jag vill mysa!

Kolla vad gullig jag är!

Hjälp röd-vita grannen kommer!

Men jag är snabbare!


Husse jag kan hjälpa till att styra sladden!

Vadå, det blir inte bra?
Jag vill också springa....

..till skuggan under äppelträdet!