onsdag 24 oktober 2018

Ute

I natt kunde inte matte sova så bra.Det berodde inte på blåsten utan på Lea som inte kom hem på kvällen.Och det var mattes fel.Klumpig som hon är så snubblade hon i en trappa när vi höll på att äta kvällsmat och vi trodde det var jordbävning så vi sprang för livet alla tre.Två av oss sprang ut och en under soffan.Sen dök vi upp efter ett tag, det vill säga alla utom Lea för hon var borta tills långt in på morgonen!Matte blev så glad och Lea sa bara att hon var hungrig.Så sen fick vi gå ut igen idag och det var tur, för ovädret är borta och körsbärsträdet lockade!
Luktar höst!

Tur du kom hem igen, Lea!

Matte var orolig!

Tyckte jag hörde Bagheera!

Jag är här, Lea!

Kan du inte se mig?

Nej, jag bara hör dig!

Det är för att jag har.......

...samma färg som löven!

Nu ser jag dig!

Vad bra!

Kolla när jag busar!