tisdag 9 oktober 2018

Hej, det är jag som är Aurore!

Eller Röran som jag kallas numera men jag behåller mitt namn, Aurore.Nu har jag varit här hemma en hel vecka och tycker det är dags att jag presenterar mig ordentligt.Jag föddes i år, i slutet av maj och min mamma heter Estrid.Hon var inte så gammal och hade inget hem när jag och mina syskon skulle födas så tillsammans med sina två systrar hittade hon ett uthus hos en familj.Där kunde vi inte stanna men de som ägde uthuset tog kontakt med föreningen för Höörs Hemlösa Katter som samlade ihop oss alla och så fick vi bo i ett fint stödhem. Ett eget hem är ändå alltid det bästa och jag gillade mina nya människor direkt, fast de försökte stänga in mig i ett eget rum.De trodde jag skulle bli lite rädd annars!Men rädd är jag inte och nu börjar jag verkligen känna mig hemma, första dagarna var så spännande att jag knappt kom ihåg att äta.Då blev matte orolig och köpte en massa olika mat.Men det hade inte behövts, det jag gillar bäst är den vanliga maten som finns här och att klättra.Så nu ska jag bara bli bästis med de stora katterna också men det är på god väg.För vem kan motstå ett charmknyte!
Kolla!

Laserpekaren!

Den är också rolig!

Men man kan inte klättra högre!

Man ska ju ner också!

Försiktigt!

Spana på spöt!

Och härifrån kan man hoppa!