lördag 25 mars 2017

Sista maten

Idag fyllde vi på med de sista matbollarna till fåglarna för den här säsongen.Nu får de hitta mat själva och det är nog inga problem för luften är full med små insekter som de kan fånga.Det vill säga om inte Lilly hinner att fånga dem först.Insekterna alltså!För insekter får vi fånga hur många vi vill.Utom fjärilar då för de tycker matte inte om att vi tar.Vi och vi förresten, det är ju bara Lilly som är snabb nog att fånga en fjäril och har hon väl tagit en så tar hon alla!Så vi får väl se om det är några som vågar sig hit även det här året.Det hoppas matte och det hoppas Lilly men av helt olika anledningar!
Lilly letar....

Letar du efter mig, Lilly?

Näe, fjärilar!

Jag tror ändå du letar efter mig!

Och vill busa!

Du kan inte ta mig!

Sista fågelmaten för säsongen!

Jag vill busa med dig, Lea!

Okej, i så fall vill jag också busa!