onsdag 1 februari 2017

Stora råttan

Vilket är bäst, busa med stora råttan eller busa med en kompis?Beror nog på, för om stora råttan är en leksak då är det nog roligare att busa med en kompis.Vi drömmer fortfarande om att fånga en riktigt stor råtta.Eller vi hade nöjd oss med en liten mus faktiskt.Det är nästan skandal att vi bott här hemma i flera år utan att lyckats fånga en enda liten mus! Den enda vi sett är den lilla skogsmusen som bodde i skåpet men den fångade ju våra människor i en liten bur och släppte ut igen.Och hur vi än letar så är den helt försvunnen!
Busa med en råtta...

...eller busa med en kompis?

Kompis är bäst!

Nu fångar jag dig, Lilly!

Eller så fångar jag dig!

Jag är sååå busig idag!

Då kanske jag fångar råttan!

Nej, den är väl min?

Rulla runt....

...och vila!