tisdag 14 februari 2017

Inte så hjärtligt

Solen lockar inte bara ut oss småbusar utan även röd-vita grannen.Han hade ingen koll på att det är alla hjärtans dag idag utan ville som vanligt fajtas lite.Tur vi har vår lucka för Lilly sprang in med en väldig fart och pang så står han där och kikar in men luckan öppnas bara för oss.Sen när fåglarnas mat ska fyllas på så har han självklart smugit sig runt för att lurpassa.Men Lilly är beredd så det blir lite jakt men kanske tror grannen att även altandörren är en lucka för han vänder på trappen och lommar hem med tjock svans.Han blev väl rädd så klart!
Här sitter jag och väntar!

Vet nog att du sitter där!

Oj, nu var du snabb va!

Men jag vet vad jag ska göra....

...förutom att tvärvända....

..så gör jag ormen!

Nu är du väl inte så kaxig längre, grannen?

Fast jag har fått nog...

...tänker...

...ta snabbaste vägen...

...kanske inte enklaste....

...in i huset!

Äsch, då får jag väl...

...lomma hemåt!