fredag 2 december 2016

Ny månad

Oj, en sak som vi inte tänkte på är att när man får sin julkalender så är det faktiskt en ny månad.Om man inte gör som matte förstås och fuskar.Hon smygkikade i sin första lucka!Skulle aldrig vi gjort, man får väl ha lite tålamod.För att man vill ha mat på en gång när den är slut eller mysa direkt när man vill det har väl inget med tålamod att göra?Nej, det tror vi inte! Tålamod är väl mer att man går och lägger sig och sover lite ibland så tiden går snabbare till det man vill.Som att öppna en lucka eller nåt.Ja, ni har säkert rätt, säger matte, nästa gång jag vill tjuvöppna en lucka så går jag och lägger mig istället.Eller kollar noga så det inte är några småbusar i närheten!
Jag vill busa!

Nu!!!

Var är ni, kompisar?

Jag är här, Lilly!

Jag också, fast vid andra kudden!

Möjligen orkar man lite tvätt!

Eller inte!

 Bara lite!