fredag 29 januari 2016

Tulpandags

Ännu ett vårtecken kom idag.Tulpaner!Av någon underlig anledning så blev det fuskisar i år igen.Men de är väldigt fina och väldigt praktiska.Plus att vi sparar lite pengar som vi kan köpa andra saker till oss småbusar för.Även om anledningen till fusktulpanerna inte är i första hand att spara pengar utan anledningen är att vi kanske skulle riva omkull vasen med riktiga tuplaner i! Vi? Skulle vi väl aldrig göra!Kanske att vi gjorde det en gång när vi var småttingar men nu skulle vi nog inte göra det.Fast är både vi och människorna nöjda med fuskisar då blir det fuskisar för hela slanten.Eller rättare sagt inte så många slantar!
Vi brukar väl inte vara på bordet?

Fast nu sitter jag ju bara helt stilla!

Och tvättar mig!

Och nu hoppar jag väl ner då!

Om jag tänker dra ner duken? Nää, det skulle jag aldrig göra!

Inte jag heller!

Det blir toppenfint med fuskisar!