onsdag 23 december 2015

Årets mörkaste dag

I går var det den mörkaste dagen på hela året.Och kanske den varmaste.Det var nästan som att vara ute på sommaren och busa fast det var mörkt.Det är ändå lite mysigt när det är mörkt, speciellt nu när man lyser upp med alla juleljus och lyktor.Sen är det rätt mysigt med de där ljusa sommarkvällarna också.Vi tänker nog att vi är glada för att vi kan få både och, bara vi har lite tålamod.Konstigt är det väl ändå att det inte är samma jämt men det hade väl blivit lite tråkigt?Att det blir olika beror på att vi snurrar runt solen om vi fattat rätt.Fast det gjorde vi nog inte för om vi snurrat runt så hade vi väl blivit lite yra?Jo men det är ni ju allt som oftast sa matte och det stämmer ju.Så då har vi kanske fattat rätt ändå!
Jag funderar bäst på Bagheeras vinst, min favoritplats!

Jag funderar bäst med en varm mage!

Eller under julgransmattan!

Jag funderar bäst när jag busar!

Eller letar bland paketen!

Trodde det var min vinst!

Oj, måste gömma papperet så det inte syns att vi smygöppnat lite....