måndag 22 juni 2015

Envisa granne!!!!

Inte spelar det någon roll om regnet öser ner inte, röd-vita grannen ger inte upp!Rätt vad det är så står han därute och kikar in på oss.Oss förresten, var är Bagheera?Jo, han är ute, sitter under vårt klätterträd.Det ser även grannen så klart och går med bestämda steg mot Bagheera som fräser och ser grym ut!Men inte bryr han sig om det inte och rätt vad det är flyger de ihop, Bagheera inser att han är mindre och rullar över på rygg men fortsätter att fräsa.Fräcka grannen klättrar upp i vårt träd och sitter och mallar sig med en lugn tvätt!Fast nog känner han Bagheeras blickar så efter ett tag går han ner och lämnar vår tomt!Så visst känns det som vi (Bagheera) vann striden igen!
Är du här nu igen!
Haha, där sitter ju min lilla kopia
Kallar du mig liten?
Ser jag inte grym och stor ut va?
Nej, det gör du inte, buu!
Tror jag visst att jag gör, för du verkar ge upp?
Nähä, tänkte sitta i ert träd bara!
Blev lite blöt och smutsig tror jag!
Okej jag går väl iväg då!
Håller ett visst avstånd..
Hej då grannen, nu kanske du lärde dig vem som är störst?