onsdag 11 augusti 2021

Tuffing

 När man äter mycket godis blir man tuff och stark. I alla fall om man heter Röran. Även om det inte är så så kan man säga det till människorna. För de tror säkert det är sant. Eller så räcker det så klart att titta på dem och se gullig ut. Då får man nästan alltid mat eller godis. Utom när det är lite sent på kvällen för då kanske man inte kommer in så lätt för natten om man är mätt. Trixigt att vara katt, det fick Röd-Vita känna på idag när han blev utkörd av tuffaste Röran, full med godis!

Hallå där!
Är du här nu igen?
Zzzzzz!
Jag är inte kvar här länge till!
Märkligt att stora jag...
....blir bortjagad av en sån liten katt!
Liten men tuff!
Var är ni kompisar!
Jag håller koll här uppe!
Och jag här!
Du sköter dig fint, Röran!
Vet jag väl, ville bara höra det!