fredag 30 juli 2021

Igelkott

 Redan i går kväll började det med oväder. Först kom blåsten, sen kom åskan och regnet. Men åskan och regnet var bara litegrann. Blåsten däremot, den är kvar även idag och mycket värre.Så då kan vi passa på att berätta två saker som vi glömt bort att berätta. Den ena är att vi såg en igelkott i trädgården för några kvällar sen. Det andra är att vi såg den igen i förrgår kväll när Röran vägrade komma in. Hon satt i grannens rabatter och fångade insekter. Hjälpte inte med varken godis eller grodan som låter att man ska få skinka. Till slut kom hon tillbaka till trädgården och efter en lång, rolig stund med jakt så fick matte äntligen tag i henne!

Busväder!
Men solen skiner ju!
Här är inte så illa!
Tror du skojar!
Ja, det gör hon för jag vågade mig hit men ska jag våga mig in igen?
Här blåser det inte i alla fall!
Inte här heller! 
Jag stannar inne nu!
Tur du vågade dig in igen men otur för dig att det var min tur i korgen!
Ser ni igelkotten?