onsdag 22 april 2020

Hängig

I går kväll när Röran kom hem så var hon lite hängig och rufsig i pälsen.Vi blev alla oroliga för henne eftersom hon också verkade sova lite oroligt.Matte vaknade flera gånger men Röran sov och spann men kändes inte helt som vanligt.Men efter en natts sömn, lite mat och lite mer sömn samt ännu en stor portion mjukmat och godis så piggnade Röran till och blev som vanligt igen.Kanske hade hon sprungit ihop med någon elak grannkatt och fått lite stryk.Då kan man bli chockad ett tag men det är ju verkligen inget man vill berätta om så hur det ligger till med det vet bara Röran!
Lite hängig idag!
Jag är bara normaltrött!
Jag är inte trött alls!
Skönt med innesol!
Eller inneskugga!
Mums, extra mat och godis!
Bästa godiset just nu!
Har du kvar?
Röd-vita grannen passar på....kan du se honom?
Kanske han som bråkat med dig!
Skulle jag aldrig erkänna!
Nu känner jag mig normaltrött igen!