fredag 14 februari 2020

Alla katthjärtan...

Idag firar vi alla hjärtans dag, ni vet väl att det finns minst 100 000 katthjärtan som inte har något eget hem? Och att det finns en hel del föreningar som hjälper många av dem.Nu vill vi på den här dagen berätta att Mjau öppnat en shop där man kan köpa mat som sen kommer till ett katthem, det tycker vi är toppen.Själva har vi det lite klurigt med maten, Röran får bara äta mjuk mat och vi andra lite vad som helst men eftersom hårdisarna är gömda så behöver man hjälp eller får hjälpa sig själv.Bagheera passade dessutom på att fånga en brödpåse som matte lagt fram.Och då fick han ju mat så klart!
Jag är jägaren!
Bröd är min specialitet!
Fast det brukar inte vara i påse!
Vadå får man inte!
Jag skulle aldrig tagit människornas bröd!
Jag skulle aldrig.....mjau mjau!
Men hårdisar är godare än bröd!
Jag vill också ha mat!
I eget rum!
Inte Mjau men lättätna favoriter, för Rörans skull!