torsdag 15 augusti 2019

Köttbulle

När matte var och handlade igår fick hon en jättebra idé.Inte för att Lea haft något större problem med medicinen, en tablett som stoppas in i munnen med en liten spruta och lite jox man kan blanda med maten.Lea vill säkert ha joxet i en köttbulle på rå färs tänkte matte, det måste ju bli jättegott!Inte alls sa Lea, ge mig min vanliga Pussi eller Latz som den heter numera istället för detta läskiga.Och så fick det bli.Röran däremot, hon kunde knappt få nog av rå nötfärs.Fast utan medicin så klart!
En medicinbulle!
Och en liten tablett!
Äta det där?
Nej, det vanliga vill jag ha!
Sen kan jag stå ut med tratten igen!
Röran däremot....
..smaskade i sig en liten nötfärsbulle!
Och en pytteliten till!
Finns det mer?
Hallå, jag såg att det var ett jättestort paket...