måndag 11 september 2017

Ute

Nu har det gått så långt att inte ens grodan som kallar för skinkstunden kan få in Bagheera på kvällen.Kanske är det så att de riktiga grodorna är mer intressanta? Eller är det kanske alla insekterna eller bara mörkret som är spännande.Människorna blir oroliga men får nöja sig med att Lea kommer in när de kallar.De skulle kunna få in grannen Minus också men det vill de ju inte.Så när husse vaknade på natten så tänkte han gå ut och leta men kollade först i soffan.Och gissa vem som låg där och snusade gott? Bagheera så klart! Vi har ju luckan och det klart man går in när man blir trött och hungrig.
Om jag ska komma in?

Nej, inte än!

Grodan kallar!

Grodan kallade inte på dig, Minus!

Låtsas inte som du inte hör mig!

Oj, vad rädd jag blev nu då!

Får jag komma in?

Här är det vi Småbusar som bestämmer!

Kom in, Bagheera!

Nej, jag ska stanna ute länge i kväll!