torsdag 19 november 2015

Leka med maten

Lilly vet precis vad man kan göra en regnig dag.Leka med maten.Man tar en hårdis, håller den med tassen och skickar iväg den, helst under bokhyllan så man kan pilla fram den igen men vi har ingen aning om hur många som ligger under spisen och kylskåpet.Stökigt bland skålarna blir det också för de flyger omkring när man ska fånga sin hårdis.Lea tycker man ska äta dem från skålen och leka med annat och Bagheera, han kan hålla på i timmar med sin boll.Så vädret, vem bryr sig om det!
Iväg med en liten hårdis....

......leta efter den..

..busa omkring...

..och äta!

Lea såg du vart den tog vägen?

Nähä, får väl låtsas att jag skulle tvätta mig! Stökigt bland skålarna? Ingen aning hur det gick till!

Min boll!

Kolla den här då Bagheera!

Jag tycker ändå bollen är bäst, kolla mitt trick.....

...en skruv!