tisdag 20 oktober 2015

Jaaaaaa fåglarna är här!

Äntligen kom det fåglar till vår matgrej.Och inte vilka fåglar som helst utan finfina duvor som åt upp allt det som de små fåglarna spillt på marken.Så bra då får ju alla mat och vi får något att kika på genom fönstret.Vi kan ligga på dynorna på vårt biljardbord (det är det ju ingen annan som använder kan vi lova) som vi så fint har placerat mitt för utsikten eller så kan vi göra som Lilly och Lea och ställa oss i fönstret och kika ut.Samtidigt som vi ropar, släpp ut oss, snälla!Men då säger matte att nähä, ni små sötnosar, nu får ni allt använda luckan.Jaha men då hinner väl säkert fåglarna flyga sin kos?Ja, det är väl jättebra säger matte!Hon fattar ju ingenting!
Fina duvor ute och äter!

Åhh, jag vill ut till dem!! Kom och kolla Lilly!

Jag håller koll på framsidan!

Men jag har ju så mysigt här!!! Vad ser du, Lea?

Åh, wow...jag fattar! Vill också gå ut här, nu!

Och en massa småfåglar!
Även på marken!