torsdag 23 juli 2015

Tuff dag för Lea

Oj, har Bagheera visat sitt badställe? I alla fall kom vi hemspringande och Lea var alldeles blöt på bakkroppen.Det är inte bra det där att ni badar säger matte.Tror du inte vi fattar det säger vi men det är knappast så att vi gör det med flit heller.Tar ju nästan halva dagen att bli torr igen!Sen kom röd-vita grannen naturligtvis.Han har upptäckt att vi är hemma igen.Smög sig på Lea gjorde han men när Lea gjorde sin bästa orm-imitation så tyckte han det var bäst att sticka.Lea smög för säkerhets skull efter för att kolla så han gick hem men när hon trodde det var säkert i häcken gjorde han ett utfall så Lea skrek i högan sky och då gick han äntligen hem.
Blöt på hela magen....

...och de små söta bakbenen och de små söta tassarna!
Lea vilar ut efter badet!

Då kommer grannen smygande
Det kanske ser ut som jag ger mig?


Men jag bara förbereder mitt ormansikte!
Nu blev du rädd va, din filur!
Bäst att kolla så han verkligen går hem!

Haha, du kanske trodde att jag gett upp?